Anna Doležalová: "Skauti z modelingových agentur si vás najdou i v McDonaldu!"

Již třetí díl ze série rozhovorů s nadějnými českými a slovenskými modelkami se tentokrát bude věnovat Aničce Doležalové. Zeptala jsem se jí mimo jiné na to, co modelka prožívá před přehlídkou, jak se dá skloubit modeling se studiem, na co by si měla začínající modelka dát pozor a nebo třeba na to, jaká je Aniččina vysněná práce.

Ahoj, představila by ses, prosím?

Ahoj! Jmenuji se Anna Doležalová a je mi 17 let. Narodila jsem se a žiji v Praze. Tento rok jsem odmaturovala na německém gymnáziu (Německá škola v Praze). Dále budu určitě pokračovat ve studiu na vysoké škole. Zajímám se o zdraví člověka a i ve svém volném čase si čtu o potravinách, sportu a psychologii. Jedním z mých koníčků je modeling. V České republice mne zastupuje modelingová agentura Czechoslovak Models.


Jak ses k modelingu dostala?

Modeling nebyl vždycky můj sen. Tak do deseti let jsem vůbec nepřemýšlela nad kariérou modelky, i když jsem už jako dítě byla na pár castinzích. Tehdy mě zastupovala agentura Czechoslovak Models sekce Kids & Teens. Na castingy mě vodili spíše rodiče, já se totiž styděla. Smlouvu s agenturou jsme po pár letech zrušili.
Moje mladší sestra Nina šla jako malá přehlídku v rámci pražského Fashion Weeku a to bylo poprvé, co jsem viděla velkou módní přehlídku naživo. Tam mě začal svět modelingu vyloženě lákat. Od 14-ti let mne v Praze na ulicích a v obchodních centrech oslovovali skauti z modelingových agentur (Pure, Elite, PH - oni si vás najdou i v McDonaldu!). To mi dodalo odvahu jít se osobně zeptat na uzavření smlouvy do agentury Czechoslovak Models.
Jak zvládáš skloubit modeling se studiem?

Během školy se modeling časově zvládat dá. Ovšem problémy s omluvenkami jsem měla. Když jsem za modelingem odlétala na dva měsíce přes léto na Tchaj-wan, museli oba moji rodiče do školy, abychom ředitelku přesvědčili o uvolnění z vyučování na pár dní během září. Bez podpory rodičů by to na střední škole asi nešlo.


Jak se vypořádáváš s trémou před přehlídkou? Máš nějaký trik, jak se uklidnit?

Já se přiznám, že před vstupem na molo trému mám. Při dlouhém čekání na zahájení přehlídky ve stoje a již přestrojená do modelu mám plno času myslet na všechny možné chyby, které se mohou přihodit. Ale ne, já si vždy říkám, že se na molo těším a ono je všechno po prvním kroku před diváky v pohodě. Přehlídky si fakt užívám.


Co si myslíš o různých školičkách chůze pro malé holčičky nebo mladé slečny? Jsou podle tebe užitečné pro dívky, které se chtějí stát modelkami?

Z jednoho dokumentu na YouTube jsem se dozvěděla, že v Rusku jsou opravdu kurzy pózování před fotoaparátem, které absolvují už pětileté holčičky! Ty se tak připravují na budoucí pracovní cestu do Číny, kde si klienti modelky vybírají podle jejich schopnosti pózovat. Pro mladé slečny existují kurzy chůze. Na takovém kurzu si ovšem nedokážu představit slečnu mladší 13-ti let, to je nesmysl. Každopádně si myslím, že tyto kurzy jsou skvělou přípravou před opravdovou prací. Je to totiž praxe a tou se člověk nejvíce naučí.
Například já jsem na vysokých podpatcích chodit vůbec neuměla a agentura Czechoslovak Models se mnou smlouvu bez problémů podepsala. Hned po uzavření smlouvy mi byl kurz agenturou nabídnut a jako finalistka soutěže Czechoslovak Topmodel 2015 jsem dále absolvovala dokonce dvoudenní kurz chůze. Žádný z těchto kurzů jsem neplatila, protože je agentura organizuje pro své modelky zadarmo. Tak to v modelingových agenturách běžně funguje. Myslím, že je zbytečné, aby si dívky platily jakékoliv kurzy samy. Základ pro začínající modelku je tedy smlouva s tou pravou agenturou.
Překvapilo tě něco během tvé modelingové kariéry? Měla jsi dopředu nějaké informace, jak to chodí nebo to pro tebe byly naprosto neznámé vody? Na co by si podle tebe měla dát začínající modelka pozor?

Nejvíce mě překvapilo, že nároky na modelky se ve světě různě liší. Když se modelka nelíbí klientům v Evropě, může být hodně oblíbená v Asii či Americe. Jinak při samotné práci mne zatím nic úplně nepřekvapilo. Základní informace před prací mi poskytuje má bookerka, která mě v mých začátcích do modelingu zasvěcovala.
Začínající modelka by si podle mne měla dát pozor na své vystupování. Od podepsání smlouvy s modelingovou agenturou modelka reprezentuje nejen svou agenturu a samozřejmě klienty, ale hlavně sama sebe. Proto si například dávám pozor i na to, co zveřejňuji na svém instagramu a facebooku.


Účastnila ses jako modelka přehlídky v rámci soutěže The Way, která podporuje mladé české a slovenské návrháře. Jak celé natáčení pořadu a přehlídka probíhaly? Jak se ti líbily modely Lay Sedlákové?

Natáčení soutěže The Way probíhalo úplně v pohodě. Na to, že byli ve finále dokonce tři návrháři (soupeři), vládla v zákulisí uvolněná a přátelská atmosféra. S Lay jsme se spřátelily a jsem moc ráda, že jsem prezentovala zrovna její model (kabát z počesané vlny s angorou a šaty z autorského žakáru). Lay jsem v soutěži hodně fandila, protože je mi její styl velmi blízký. Její elegantní, luxusní a barevné modely se mi líbily všechny a vážně přemýšlím, že si aspoň jeden jednou sama koupím! Kousky budou brzy k zakoupení na eshopu Lay Sedlákové a na podzim i v Designers Gallery na Chodově.
Doufám, že se soutěž The Way bude opakovat i za rok, protože účel a zpracování celého projektu mě baví. Přehlídky jsme tehdy šly v jeden den dvě. Dopoledne se přehlídka natáčela pro Óčko TV a večer jsme kolekce odprezentovali pozvaným hostům.


Jaký máš vztah k módě? Máš nějakého oblíbeného českého návrháře?

V životě sice existují daleko důležitější věci, ale móda mne baví a módní průmysl mne stále fascinuje. Letos jsem se zúčastnila Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku jako VIP host (vstupenku jsem si zaplatila) a měla jsem tu možnost si nové kolekce mladých českých návrhářů dokonale prohlédnout. Na každé kolekci mne něco zaujalo, ale nejvíce se mi líbila kolekce od Michaela Kováčika. Jeho elegantní, jednoduché, svůdné a poutavé modely si mne získaly, protože přesně tento styl mám ráda.  


Kdyby jsi měla vybrat jednu práci, ať už focení nebo přehlídku, na kterou jsi nejvíce pyšná, která by to byla a proč?

Když jdu v Praze na casting na nějakou přehlídku a klienti se ptají, pro koho jsem již chodila, jsem šťastná a pyšná, když zmiňuji, že jsem odchodila přehlídky pro jedny z nejpřednějších českých návrhářek a to Liběnu Rochovou, Beátu Rajskou, Kláru Nademlýnskou a další.


Máš nějaký cíl, kam by ses v modelingu chtěla dostat?

Má oblíbená módní značka je Dior a pokud budu mít v budoucnu tu čest s tímto módním domem spolupracovat, tak budu přešťastná. Cíle v modelingu si stanovuji postupně. Třeba cover (titulní stránka) módního magazínu, jako máš ty Domi, je jeden z mých nynějších.


Moc děkuji Aničce za celý rozhovor, za poskytnutí jejích fotek a taky za příjemné zkrácení času během čekání na přehlídku v rámci soutěže The Way. Pokud chcete vědět všechny novinky o její modelingové kariéře a o jejím osobním životě, sledujte ji na jejím instagramovém profilu @anikadolezalova.

Komentáře

Oblíbené příspěvky