Blog: Příprava na práci v Číně

Jak už jste mohli poznat z názvu článku, tak se chystám na další modelingový pobyt a tentokrát zamířím do daleké Číny. 


Běžnému člověku se při vyslovení slova "Čína" vybaví nudle nebo rýže, Velká čínská zeď, spousta lidí, pandy a komunismus. Mně se vybaví to stejné, jen k tomu přibývá krkání a odkašlávání hlenů na veřejnosti, smog, strach z potravin, focení katalogů příšerného oblečení klidně i šestnáct hodin v kuse a hromada peněz, které se tam dají vydělat, když máte štěstí.

Já už v Číně jednou byla a to štěstí jsem zase tak moc neměla. Tentokrát ale místo Pekingu s agenturou Elite mířím do Šanghaje s Esee model management. Jestli je to změna k lepšímu nemám tušení. Můj první pobyt sice nebyla úplná katastrofa, šla jsem několik přehlídek v rámci místního Fashion Weeku a létala na zakázky pro Michael Kors, ale rozhodně jsem neměla tolik práce, jak jsem čekala. Proč tomu tak bylo nemám zdání, asi nebyla ta správná sezona, jako se běžně tvrdí modelkám, když se jim nedaří a zrovna vám nezkusí namluvit, že jste přibrala nebo nějaký podobný nesmysl. Sezona je magické slovo, kterým se dají vysvětlit všechny vaše úspěchy nebo neúspěchy. Tedy aspoň já mám ten pocit, že se na to spousta lidí vymlouvá. 

Ale dost legrácek. Sezona nesezona, když jsem šla už poněkolikáté na casting pro tuto čínskou agenturu, věděla jsem, že si koleduji. Můj book i já jsme ve skvělé formě, a tak nebylo překvapení, že mi již poněkolikáté nabídli spolupráci. Minimální garantovaný kontrakt bylo to správné slovní spojení, co jsem potřebovala slyšet, abych na nabídku konečně kývla a byla klidná, že nebudu trčet v Číně bez facebooku a instagramu zbytečně. Od té chvíle se snažím využít svých perfektních genetických dispozic elitního detektiva (díky mami) a hledám informace o množství a kvalitě práce modelek zaměstnaných touto agenturou, jak jen to jde. To znamená, že špehuju několik pubertálních nebo čerstvě plnoletých Rusek na instagramu a jejich instastories. Někdy jsem opravdu vděčná, že má tolik lidí potřebu sdělovat světu úplně všechno. Aspoň jsem se tím trochu uklidnila, protože to vypadá, že tentokrát by ta sezona mohla být dobrá.
Už si chystám seznam filmů a seriálů, co si s sebou vezmu. Taky si přibalím nějaké časopisy a knížky, protože v Číně nefunguje většina webových stránek západního světa. Místo Google tam člověk musí používat Bing nebo Yahoo, které najdou jen zlomek množství informací, co by našel Google. Musíte si tam prostě všechno "vybingovat" místo "vygooglovat". Taky se nepřihlásíte na svůj gmail, nemůžete používat kalendář od Google ani Google Play, abyste si stáhli jakoukoli novou aplikaci nebo aktualizaci na svém telefonu, pokud nepoužíváte iPhone. Dále se můžete rozloučit se svým online sociálním životem, protože v Číně nefunguje ani Facebook, Instagram nebo Twitter. Nejsem si jistá, jak je to třeba se SnapChat nebo Skype, ale brzy to zjistím. I blogger, přes který píšu tento blog, je služba Google, takže doufám, že mi pojede VPN (program na odblokování všech těchto zakázaných stránek) a budu moct nejen psát pravidelné blogy, ale hlavně budu moct být v kontaktu s okolním světem. Nebo se ze mě stane úplný asociál uvězněný s podivnými Číňany a ne vždy přátelskými Ruskami. Moje záchrana bude moje spolubydlící z Malajsie, Laura, která do Číny poletí se mnou. Na tom castingu pro agenturu Esee jsme totiž byly obě a obě jsme se bály, že nás budou chtít ukecat, abychom se do Číny vypravily. A tak jsme se rozhodly, jet do toho čínského blázince spolu, což značně zvyšuje naše šance se vrátit zpátky domů se zachovaným mentálním zdravím.

Takže kdybyste měl někdo nějaké tipy na skvělé filmy, tak sem s nimi, protože mě čekají dva dlouhé měsíce, během kterých si budu připadat jako ve filmu Ztraceno v překladu. Snad budu mít štěstí a pojede aspoň Google Translator.

Komentáře

  1. Ahoj, kdy odlitas? Já jsem momentálně taky v Shanghai s Esse. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj! Letenku ještě nemám, ale měla bych odlétat na konci srpna, tak doufám, že se tam potkáme :) Jak jsi zatím spokojená?

      Vymazat
    2. Snad jo, měla bych odlétat koncem října:). Nedokážu moc hodnotit, jsem tu teprve něco málo přes týden. Zatím jsem mela jeden job. Některe holky si stěžují, že je moc modelek a málo práce. Nicméně většina letí koncem léta domu, tak doufám, ze to bude lepší. Jinak Shanghai jako taková je podle mě pěkná. Akorát je tu trošku problém sehnat některý věci, co jsou u nás běžně k sehnání. Pokud by tě zajimalo něco konkrétního, tak mi napiš na mail eliskadavidova@seznam.cz. Doufám že se brzo potkáme 😉.

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky